سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :3
کل بازدید :24595
تعداد کل یاداشته ها : 20
103/2/1
1:41 ع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود از پروژه‌های در دست اجرای طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرد.

پیشرفت عملیات اجرایی مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند، باند دوم پروازی فرودگاه مهرآباد، بررسی میزان پیشرفت اجرای هتل فرودگاهی، ترمینال حجاج و مسجد فرودگاه امام در کنار بررسی چگونگی انجام مطالعات و احداث شهر فرودگاهی و منطقه آزاد ویژه و تجاری این فرودگاه، از مواردی بود که ‌عباس آخوندی به آن پرداخت.

عباس آخوندی بعد از ظهر دیروز در پایان این بازدید و پس از برگزاری جلسات مختلف با پیمانکاران، مجریان طرح توسعه و مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) و مدیرعامل مترو، با حضور در میان خبرنگاران، طی نشست خبری به سؤالات آنها پاسخ داد.

* برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان خط‌اهن تهران-قم/ لزوم کاهش ترافیک آزادراه تهران-قم

وزیر راه و شهرسازی در ارائه گزارشی از‌ بازدید خود از قسمت‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار داشت: این بازدید از چند جهت برای من مهم بود نخست آنکه موضوع بحث ترابری و ترافیک درون‌شهری و بین‌شهری بررسی شود.

آخوندی توضیح داد: با توجه به آنکه فقط در حومه ‌و جنوب تهران حدود 3 میلیون نفر زندگی می‌کنند که بخش عمده منابع اقتصادی آنها در تهران است، بنابراین نحوه ارتباط‌دهی این افراد با شهر تهران موضوعی مهم است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: موضوع دیگری که برای اینجانب خیلی مهم بود بار ترافیکی سنگین ‌آزادراه تهران - قم در بخش مسافری است؛‌ معتقدم اگر بتوان مقداری از بار مسافری آزادراه تهران - قم را به خط‌آهن انتقال داد و راه‌آهن مسافری تهران - قم را با افزایش ناوگان توسعه داد، مشکل جدی بار ترافیکی آزادراه تهران - قم برطرف می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر آزادراه تهران - قم بار ترافیکی سنگینی دارد بنابراین باید هر چه سریع‌تر ناوگان مسافری راه‌آهن تهران - قم را افزایش دهیم تا بخشی از بار ترافیکی این محور به سمت ریل منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته مشکل دیگری که در این باره وجود دارد این است که ایستگاه راه‌آهن قم به بیرون از شهر منتقل شده است که نمی‌دانم با چه تدبیری این کج‌سلیقگی در دولت قبلی اجرا شد؛ ایستگاه راه‌آهن قم در وسط این شهر بود، اما متأسفانه به بیرون از شهر منتقل شد.

* امکان‌سنجی اتصال خط‌آهن تهران-قم به مترو فرودگاه امام خمینی (ره)

وزیر راه و شهرسازی افزود: خط راه‌آهن تهران-قم باید بتواند با متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت ترکیبی عمل کند، بدین ترتیب که ایستگاه تبادل در تقاطع راه‌آهن و متروی فرودگاه امام خمینی (ره) ایجاد کنیم تا مسافران از این ایستگاه استفاده کنند.

آخوندی تصریح کرد: خط آهن تهران - قم در قطعه‌ای از مسیر به متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند نزدیک می‌شود که تصمیم‌ گرفته‌ایم ایستگاهی در این محل احداث شود، تا مسافران راه‌آهن و مترو از این ایستگاه تبادل استفاده کنند؛ بدین ترتیب که اگر مسافری از سمت قم به سمت فرودگاه می‌آید، ابتدا از راه‌آهن استفاده کرده و سپس در ایستگاه تبادل از طریق متروی پرند به فرودگاه امام خمینی منتقل (ره) شود ضمن آنکه مسافران از هر نقطه از شهر تهران می‌توانند ابتدا وارد مترو شده و سپس در ایستگاه تبادلی از طریق خط آهن به سمت قم منتقل شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین مسافران از شهر قم می‌توانند از طریق خط‌آهن و ریل مترو به هر نقطه‌‌ای از تهران منتقل شوند.

آخوندی اضافه کرد: امروز جلساتی با مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل مترو داشتیم و اعلام کردیم که اگر راه‌آهن تهران - قم در نزدیکی فرودگاه امام (ره) به متروی فرودگاه امام (ره) متصل شود تا ایستگاه تبادلی احداث کنیم، مطلوب است.

وی اظهار داشت: بدین ترتیب مسافر از هر جای تهران که قصد داشته باشد، به سمت قم سفر کند نیازی به حضور در ایستگاه راه‌آهن تهران ندارد و می‌توانست از طریق مترو ابتدا به ایستگاه تبادل آمده و سپس آنجا از طریق قطار راه‌آهن به سمت قم جابه‌جا شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین مردم تهران اگر بخواهند به سمت فرودگاه سفر کنند می‌توان از ایستگاه تبادل استفاده کنند. 

آخوندی اظهار داشت: اگر این ایستگاه تبادل عملیاتی شود تسهیل سفر را برای مسافران فراهم می‌کند.

* امکان‌سنجی اتصال خط‌آهن تهران-قم و مترو فرودگاه امام به واوان و اسلام‌شهر

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین بررسی‌هایی انجام شده است مبنی بر اینکه از این ایستگاه تبادل، انشعابی به سمت اسلامشهر و واوان داشته باشیم که در این راستا قرار شد شرکت مترو و شرکت راه‌آهن با هم مطالعه مجددی داشته باشند تا مشخص شود چگونه می‌توان از ایستگاه تبادل، اتصالی به سمت واوان و اسلامشهر داشته باشند.

* امکان‌سنجی اتصال مستقیم فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق ریل

آخوندی تصریح کرد:‌ ‌در حال حاضر ارتباط مستقیمی بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) وجود ندارد و حتی اگر مترو فرودگاه امام خمینی (ره) فعال شود باز اگر مسافری بخواهد به سمت فرودگاه مهرآباد سفر کند باید تا میدان امام خمینی (ره) با یک مترو رفته و سپس از میدان امام خمینی دوباره سوار متروی دیگر شده و به سمت فرودگاه مهرآباد حرکت کند که در این خط مترو نیز هنوز ایستگاه فردوگاه مهرآباد به این فرودگاه متصل نشده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ‌در جلسات امروز از شرکت راه‌آهن و شرکت مترو خواستم بررسی کنند که چگونه می‌توان خطی مستقیم از فرودگاه امام خمینی (ره) تا فرودگاه مهرآباد داشت که در این باره دو مدیرعامل باید امکان‌سنجی‌ها را انجام دهند.

آخوندی افزود: معمولاً در بقیه کشورها ارتباط بین کشورها به روش خط سریع وجود دارد، بنابراین ما نیز در نظر داریم در صورت امکان‌سنجی و انجام مطالعات در این‌باره، احداث این خط را پیگیری کنیم.

* فرودگاه مهرآباد هیچ وقت تعطیل نمی‌شود/ساماندهی مهرآباد در حال پیگیری است

وی با تأکید بر اینکه فرودگاه مهر‌آباد بسیار مهم و استراتژیک است و هیچ وقت این فرودگاه تعطیل نمی‌شود، گفت: در تهران فرودگاه مهرآباد را خواهیم داشت و این فرودگاه بسیار مطلوب است و از قائم مقام خود در امور هوانوردی نیز خواسته‌ام ساماندهی فرودگاه مهرآباد را پیگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سالانه حدود 13 میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد جابه‌جا می‌شود و 5 میلیون مسافر نیز سالانه در فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا می‌شوند.

* فرودگاه امام خمینی (ره) امروز با اهداف اصلی خود خیلی فاصله دارد

آخوندی با تأکید بر اینکه موضوع یکپارچگی حمل و نقل بحثی بسیار اساسی و ضروری است، اظهار داشت: در گامی دیگر باید مترو، جاده و راه‌آهن با حمل‌ و نقل هوایی ترکیب شوند تا هماهنگی خاصی بین آنها به وجود آید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: فرودگاه امام خمینی (ره) امروز با اهداف اصلی خود خیلی فاصله دارد و امیدواریم که بتوانیم مراحل توسعه آن را عملیاتی کنیم.

آخوندی افزود: در فاز یک حدود 6 میلیون مسافر ظرفیت وجود دارد که سالانه 5 میلیون مسافر جابه‌جا می‌‌شوند و 80 درصد ظرفیت این ترمینال فعال است.

وی تصریح کرد: دو مرحله دیگر برای این فرودگاه پیش‌بینی شده است که ترمینال‌های 2 و 3 است که هنوز عملیاتی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ماده 166 قانون برنامه پنجم پیش‌بینی شده است شهر فرودگاهی در کنار فرودگاه امام احداث شود زیرا فرودگاه فقط باند نشست و برخاست و ترمینال نیست و کلاً خدمات پیرامونی باید از نظر بار، مسافر، خطوط هوایی، آسمان کشور، ترانزیت و دیگر خدمات جانبی، فعال باشد.

آخوندی افزود: در این ماده‌ قید شده است که دولت باید هر چه سریع‌تر شهرک فرودگاهی در فرودگاه امام خمینی (ره) طراحی کند، همچنین منطقه آزاد و منطقه ویژه تجاری تعریف شود که امکان بزرگی برای منطقه است.

* لزوم افزایش سهم ایران در تجارت جهانی‌

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای توسعه فرودگاهی، ایجاد شهر فرودگاهی و مناطق آزاد و تجاری فرودگاه امام، ابتدا باید نگرش تجاری در این باره داشت، اما ما تاکنون دید اداری به این موضوع داشته‌ایم، بنابراین وقتی این موارد معنا می‌یابد که در این حجم ساختارها و زیربناهایی که اجرا می‌شود جریان تجاری بزرگ در سطح بین‌الملل صورت گیرد که اگر این موضوع رخ ندهد و رفت و آمد مسافران را در سطح بین‌الملل نداشته باشیم، فقط بقیه هزینه اضافی بر دوش مردم نهاده‌ایم.

آخوندی با تأکید بر اینکه باید در جریان تجارت جهانی عمل کرد، تصریح کرد: قاعدتاً اگر بتوان روابط تجارت جهانی را تسریع کرد آن وقت می‌توان از مفهوم تجارت جهانی، استفاده از فاینانس‌های بین‌المللی و منابع خارجی بهره برد.

وزیر راه و شهرسازی به موقعیت ایران در کریدور هوایی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: سهم ما باید در منطقه بیش از این باشد و این سهم موجود پایین مورد قبول مردم نیست.

* نوسازی صنعت هوانوردی نیازمند تمرکز همه‌جانبه‌/ قائم‌مقام وزیر در امور هواشناسی این وظیفه را دارد

آخوندی همچنین در خصوص انتخاب سمت جدید «قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی» توضیح داد:‌ انتخاب قائم مقام در امور هوانوردی جزوی از صنعت حمل و نقل هوایی است، باید مشخص شود که اقدامات مختلف صنعت هوانوردی چگونه با این موضوع هماهنگ است و به چه نحوه راهبری و رهبری می‌شود تا به نتیجه مثبت بینجامد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هماهنگی امور در صنعت هوانوردی تاکنون برعهده وزیر بوده و شخص وزیر وظیفه هماهنگی بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها، سازمان هواشناسی کشوری و ایرلاین‌ها را داشته است.

وی اظهار داشت: اینجانب متوجه شدم که اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را نوسازی کنیم نیازمند توجه متمرکز هستیم تا بتوان اقدامات مختلف را انسجام داد و در سطح وزارتخانه تصمیم‌گیری‌های فوری داشت؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم فردی به عنوان قائم مقام وزیر در صنعت هوانوردی منصوب کنم تا تمامی این موارد و هماهنگی‌ها با ایرلاین‌ها، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواشناسی کشوری و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

آخوندی یادآور شد: در همین یک هفته‌ای که قائم مقام وزیر در امور هوانوردی منصوب کرده‌ام موفق شد برخی مسائل که باید سریعاً تصمیم‌گیری شود، را اجرایی و عملیاتی کند؛ در حال حاضر‌ اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند سریعاً دسترسی به مقامی مرتبط با صنعت داشته باشند این شرایط فراهم است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها برای رشد صنعت هوانوردی نوعی تمرکز توجه را ایجاد کرده‌اند.

فیرات تیمش را شایسته برد دانست

آرسنال بیشترین درآمد اروپا را دارد

تک مرحله رالی اتومبیلرانی در شیراز

دوباره هم مشاوره خواهم گرفت

ایران در سنگ نوردی بالاخره طلا گرفت

قلع نویی نظر مدیر سابق را گاف دانست

مصاحبه علی دایی بعد برد دو بر صفر

درگذشت فوتبالیست در بابل به خاطر ایست قلبی

بازی های ایران در جام جهانی امارات

نظر رضا حقیقی بعد بازی با داماش

داوری اشتباه و تهدید به ترک لیگ

دعوا بعد بازی پرسپولیس داماش

والیبال کاله سومین شکست را پذیرفت

کمپانی مقابل وستهم غایب خواهد بود.

حواشی بعد بازی پرسپولیس داماش

نظر در باره ی اعتراض علی دایی

برد الاهلی قطر با حضور کامل جباری

بازی تدارکاتی قو ها با پاریسی ها

ناظمی گل اول پرسپولیس را صحیح ندانست

قلعه نویی در بازی با نفت محروم است

مصاحبه با علی فتح‌ الله‌زاده

واکنش امیر به واعظی آشتیانی

پیروزی مس و صعود به رده چهارم

رضا نوروزی و گل های زده به استقلال

گل را بازیکن داماش زد نه من

با شادی گلم منظوز خاصی نداشتم

واکنش مهرداد کفشگری به کارت زرد اول

پرسپولیس به دنبال نتیجه است تا بازی زیبا

واکنش محمد سراوانی به حواشی بازی تیمش

شیرینی از محرمی تشکر و برد را تقدیم او کرد

بازکنان اخلاق و فنی بازی امروز

پولداران چینی بشتر شدند

تلفن شما در چه صورتی تخلیه می شود

بانک های انگلیس مجبورند پول های خود را زیاد کنند

اضافه شدن ایستگاهی به حمل و نقل سنگ‌ آهن

مشخص شدن واردات ایران از مالزی

دور جدید اعتراض به اقدامات ریاضتی

بهای نفت مقدار کمی امروز رشد کرد

رشد واردات روغن هایی گیاهی به هند

بورس در امسال 90 درصد سود داشته است

قصد داریم در گوشت خود کفا شویم

مصاحبه عبده تبریزی درباره ی مسکن

میزان ذخایر گاز شیل در آفریقا

جلوی قاچاق را بگیریم قیمت گوشت کم می شود

دقت در علت های تعطیلی دولت آمریکا

آغاز برداشت کنجد در شیراز و محصولات کشاورزی

آمار اقتصادی چین بر مبنای واقیت نیست

درخواست امتیاز گازی برای حل مشکلات

تلاش مجدد برای آوردن مواد قمر به زمین

مغز خودش دارویی برای درمان درد دارد

پیدا کردن سیاره ای با کوچکترین مدار

مراسم تولد برای ارسال سفینه با انسان

امید های جدید برای درمان سرطان پستان

با گوشی هوشمند از عابر بانک پول برداشت کنید

دانستنی ها یی از توفان شش ضلعی

تمرین رفتن روی ماه در اعماق مدیرترانه

نرم افزار پیدا کردن خطای دستوری و معنایی