سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش، فراموشی و تباهی اش، گزارش آن به نا اهل است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :8
کل بازدید :24626
تعداد کل یاداشته ها : 20
103/2/7
8:11 ع

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کردستان عراق صادرات نفت خود را افزایش  می‌دهد.

خط لوله جدید صادرات نفت کردستان عراق به معنی این است که این منطقه درآمد بیشتری از نفت خود نسبت به سهم خویش از درآمد کل عراق که توسط بغداد به این منطقه پرداخت می‌شود، کسب می‌کند.

این مسئله می‌تواند نقطه عطفی در جستجوی طولانی مدت این منطقه برای دستیابی به استقلال باشد.

کردهای عراق تا کنون 1 میلیارد دلار از صادرات نفت خود به بازارهای جهانی از طریق حمل با کامیون های تانکر دار از مرز ترکیه به دست آورده‌اند و با عملیاتی شدن این خط لوله تا پایان سال، این منطقه می‌تواند ماهیانه این میزان از درآمد را به دست آورد.

در مرحله اول این طرح، کردها در نظر دارند، روزانه 150 هزار بشکه نفت خام در روز از طریق این خط لوله به طول 281 کیلومتر(174 مایل) از میدان نفتی طاق طاق در محدوده کردستان عراق به منطقه ای که مرز ترکیه،سوریه و عراق به هم می‌رسد، پمپاژ کنند.

با افزایش تولید و توسعه زیر ساخت ها توسط شرکت های مرتبط با طرح،صادرات باید تا سقف هدف 1 میلیون بشکه  در روز تا سال 2015و 2 میلیون بشکه در روز تا سال 2019 افزایش یابد.

پیشتر نفت خام کردستان عراق از طریق خط لوله تحت کنترل بغداد از میدان نفتی کرکوک به به بندر جیهان ترکیه منتقل می‌شد، ولی صادرات نفت از طریق این شبکه به خاطر یک سری از مشکلات مربوط به پرداخت های مالی به شرکت های نفتی فعال در منطقه متوقف شد.


92/7/27::: 3:11 ص
نظر()